::my followers::

Friday, June 10, 2011

AMARAN: Jangan bawa handphone pergi toilet.

assalamualaikum readers..aku sekarang dah semakin malas nak menghupdate blog. tak tahu la kenapa.
rasa cinta terhadap awak wahai inche blog dah semakin berkurang. jangan salahkan saya..T.T
*jiwang karat kejap*


handphone aku jatuh dalam jamban lagi. pelik tak? untuk yang kedua kali. mesti korang cakap macam ni kan?
" buat apa la bawak hp masuk jamban? dalam jamban pun nak mesej ke?"
tak pun..
"eee..kau buat ape bawak hp masok jamban????"


ha.ha.ha
aku tak kesah dah apa orang nak cakap. alasannya..masa tu aku baru je sampai bilik. bukak pintu..tengok aku sebilik dengan junior. dan bilik tu masa itu sangat la tak terurus. inche jimmy sedang menunggu di bawah sebab nak teman aku mencari rezeki. huhuhu. dengan hati yang bengkek, aku pun keluar..call inche jimmy nak melepaskan rasa tak puas hati. pergi jauh sikit dari bilik, sebab tak nak roomates baru dengar. sampai la depan toilet. lepas call, ingat terus nak turun bawah. tapi tiba-tiba nak terkencing la pulak. aku selit jela hp kat poket depan. 


*dulu jatuh sebab selit kat poket belakang. so, ingat kali ni selamat la*


hajat di hati tak sampai..hp pulak jatuh dalam jamban tu. aku maklum dah memang tak boleh nak ambil balik. kesudahannya, aku menangis tersedu-sedu turun bawah blok jumpa inche jimmy. 
reaction inche jimmy mula-mula bila aku bagitahu sangat la tak membantu. aku tak tahulah dia terkejut ke, rasa macam nak gelak ke apa. dia diam je tengok aku melalak berjurai-jurai air mata tu. yang kawan aku lagi sorang gelakkan aku. tahu dah..mesti kena gelak. akhirnya, dua hari hidup tanpa handphone. aman hidup. i can do whatever i want without any people calling and asking. tapi...susah la sebab kat u ni, nak buat kerja, kelas cancel ke pa semua nak kena contact orang. soo..nemo, my bestie kat sini, bagi pinjam hp lama dia. sony k660i. 
"cumie! bape kali nak tukar hp ni?? puasa tahun lepas baru je  beli sebab jatuh jugak."
bila dia mention puasa tahun lepas..tahun lepas. PUASA. baru aku sedar tak sampai setahun pun jangka hayat hp tu. ni tak masuk puasa TAHUN NI lagi. i didn't tell my parents about this. i don't have the guts to tell. kawan aku cakap..
"cakap je kau tolak hp sebab tak ada duit sementara ptptn masok.." 
hmm..entahlaa.


p/s-->teringat hp lama..

1 comment:

Lina_Lin said...

bley jadik trauma dlm hidup kowt ;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...