::my followers::

Thursday, August 16, 2012

tragedi hari raya : tertukar baju raya

assalamualaikum guys.

semalam aku selamat dah menjejakkan kaki ke rumah tersayang untuk cuti raya ni. tapi malangnyaa bila baju raya dah ditempah awal seawal sebelum bulan puasa tu tertukar dengan baju siapa entah. inilah susahnya kalau duduk jauh dari family. my mum pulak tak cam baju aku yang mana satu. dah la sebelum ni bertekak dengan aunty tukang jahit tu sebab kain yang aku beli tu jarang, so i requested to do some lining sebab nanti orang tak jadi nak raya tengok baju i. boleh pulak dia kata tak payah. pakai inner je kat dalam. kain tu tak nampak jarang and whatsoever. tapi aku paksa jugak my mum bertekak dengan aunty tu sebab aku masa tu dekat perak. in the end, semalam baru aku ada mood nak tengok baju tu dalam almari. terkujat gila sebab tu bukan kain yang aku beli untuk buat baju kurung. kain yang aku beli tu glamour sebab ada banyak labuci. kain yang aku dapat tu tebal memang tak payah buat lining pun. so maknanya dekat situ, memang dari awal sebelum baju tu dijahit aunty tu dah salah potong. kain orang lain dia buat baju ikut saiz aku. serius hodoh warna dia. dah la aku tak minat hijau tua macam daun mangga tu. my mom kata maybe aunty tu dah nyanyuk  sebab umur dia dah berpuluh-puluh dah. dah la tambah extra charge sebab dia kata kain yang aku beli in the first place tu susah nak jahit sebab banyak labuci glamour. heeee..nasib ada baju raya back up even tak se-glamour baju yang aku idam-idamkan.


ni baju yang aku dapat

p/s : still dalam mood geram.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...