::my followers::

Sunday, October 28, 2012

smile. it can conceal everything you feel.

assalamualaikum and hello peeps.

dua hari tanpa entri. looks like i failed to catch up my aim. whatever. been busy helping out my mum. people said women are stronger than men. because, they give birth, having monthly period pains and very good at lying straight to your face. by lying straight to your face I mean, saying she's okay even she does feel not okay at all. general fact. :)

huu..actually, aku terkecuali sebab aku tak berapa pandai nak sorok apa aku rasa. sometimes. kadang-kadang I am really good at keeping secrets too. I love keeping someone else's secrets. bukan aku yang mintak tapi dorang yang cerita. maybe sebab they know that I'll never tell anyone about it. okay, back to the topic.
 apa perasaan anda apabila anda ada adik-beradik yang ramai? antara jawapan yang aku dapat:

a. seronok. nanti semua berkumpul masa raya..blablabla
b. menyampah dengan abang/akak aku tu, sikit-sikit membebel. mentang-mentang dia lagi tua.
c. best gila. akak/abang aku belikan ipad. lepas tu dia janji nak bawak pergi umrah.
d. aku asyik dapat barang akak/abang aku je. baju dia yang dah kecik sume bagi kat aku.
e. ohhh..yang kau tengok aku pakai minggu lepas tu baju kakak aku, kitorang tukar-tukar. takla bosan sangatkan asyik pakai baju sama je.

apa pulak perasaan anda apabila anda ada adik-beradik yang sikit or anak tunggal? antara jawapannya adalah:

a. seronok gila. semua aku nak, aku dapat weyh.
b. bosan. mak ayah aku kerja. tinggal aku sorang-sorang kat umah.
c. semua barang aku first hand. tak payah nak pakai kakak or abang punya sebab tak ada pun.
d. tapi kalau raya tak balik kampung. sunyi gila. ada kitorang berempat or bertiga je.
e. bila adik beradik tak ramai, kitorang sama-sama manja la dengan mak ayah aku. yelaa..dua orang je pun. aku yang dah 20 tahun ni pun, kadang-kadang mak aku suapkan makan. hahahaha

see..ada pros and cons. kadang-kadang seronok sebab aku ada dua adik beradik je. tapi bila tengok member-member yang ada abang/akak yang dah berkerjaya. jeles douhhhh. "hp aku tak pernah beli pun. semua kakak aku bagi, sebab dia tiap-tiap dua bulan tukar hp.." aisehhh..jeles mak jemah. 

sebenarnya kita cuma nak cakap, kita rindu kat adik bujang kita. :(
tak tahulah if i did something wrong to him, sampai dia dah tak nak cakap ngan kitaaa. sepatah tanya, sepatah je jawab. maybe sebab kita pun buat muka sombong macam tak heran dekat dia bila dia macam nak tegur kita. so sad. 

okay. ni macam kita dengan adik kita. tapi.....
 adik kita tak pakai spectacles. :(


p/s--> i miss you lil bro. :(

5 comments:

jimmy's said...

alala..sian die..mintak2 nnti terbuka hati korang untuk berbaik semula :)

cIk cUmIe said...

tengs. aminn. :)

penyuluh perikanan said...

nice post my frind
thank ...)

wawasan said...

postingan yg sangat bagus kawan
terima kasih

Nursha said...

Blogwalking..
best entry nie..

http://nurainishahroni.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...