::my followers::

Friday, November 11, 2011

harga rumah meningkat.

salam bloggers. 
terkujat kejap tadi dengar berita dekat tv1 ni.  
headlines dia, rakyat kedah tak mampu beli rumah. mula-mula aku tak de la kesah sangat nak dengar. tapi bila dengar harga rumah semakin menaik..menaik dengan drastik okay.
rumah teres harga lebih kurang RM56 000 pada tahun 2008 kini mencecah RM200 000 pada tahun 2011. dijangka harga rumah mencecah 
RM400 000 pada tahun 2013. 


*macam mana nak kahwin ni??* huuuuuuuuuu..


2013 tengah nak sambung degree lagi. 2016, 2017..masa tu konfem lagi mahal. tak ada rumah la aku macam ni. 
ayah kata kalau ada duit lebih beli rumah banyak-banyak. nanti dah naik harga jual balik. kalau la duit banyak ayah...




ni rumah idaman ni..Bukit Jelutong, Shah Alam

2011 ----  RM2,818,000
2016 ------ ????

ini pun rumah idaman dekat Setia Alam, Klang
 -______-

2011 ----- RM 2,174,500
2016 ------ ????

alahai..maknanya kena la buat macam ni. 
*
*
*
*
*
*
*
*
comel tak? comel tak? comel tak?
comel kan..hehehe
^_____________^

tapi kakak amoi kata perempuan jangan beli rumah. 
sebab nanti lelaki tak tahu nak beli apa. betoi ka?  


tengs to anis yang share gambar ni kat fb. :)
ok bye!

4 comments:

Cik tikah said...

hahaha.. comelnya tabung kahwin tuh. mak ai.. rumah idaman berjuta-juta tuh.. pergh! hehe..

cIk cUmIe said...

itu rumah idaman kalau dah berjaya laa..heheehhe

Nurhafizah Mohd Noor said...

cantiknya XD
tp mkin lma mkin mhal . nnt mst ssh nk dpt kcuali kerja bgus2 .

cIk cUmIe said...

fiza: betol2..kena fikir masa depan dari sekrang. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...