::my followers::

Wednesday, June 2, 2010

flower power! mari belajar maksud bunga



selamat pagi semua..da macam pengacara rancangan selamat pagi Malaysia je gaya.
di pagi rabu yang indah ni, aku nak bercerita pasal bunga.tengok headlines..flower power.
sebab apa? 
sebab aku tengah putus fius. or demam kura-kura.
tak adalah, saja nak bercerita tentang keindahan alam.
aku kan belajar pasal lanskap..
macam-macam bunga dah jumpa dan belajar. :)


pernah dapat bunga? kalau pernah..bunga apa?
aku pernah dapat bunga kertas je..hahaha
setiap bunga tuh dikatakan ada maksud-maksud tertentu..
check this out!


carnation


menghilangkan rasa sedih dan menggembirakan seseorang.
maknanya, if someone bagi dekat korang bunga carnation, itu tanda dia nak korang rasa gembira.
tamau sedih-sedih lagi!

jasmin


bunga ini dikatakan mendorong ke arah percintaan dan kekayaan
sesuai sangat untuk yang ber'title'
teman tapi mesra.
hahaha
teringat dekat nisa!

kekwa


melambangkan kekuasaan sebuah perasaan cinta.

iris


macam lagu awie tuh
haa..ini maknanya pengirim bunga iris nih memang 150 percent sayangkan kamu.

matahari


si pengirim ingin kan lebih perhatian dari kamu.
kurang kasih sayang mungkin?
hahaha

ivy


bunga ini membawa kepercayaan dan kehormatan kepada diri seseorang
means if someone bagi bunga ni,
dia respect anda la.
sweet!

ros
haih.ini tak payah terangkan pun rasa semua dah tawu.
ye tak?
tapi lain ros lain maknanya dan jumlah kuntumannya pun ada makna tapi yang tu,
kita cerita kat entri lain lah ye. 
:D

ros putih


menunjukkan rasa cinta sejati dan kekuasaan.
let say..kamu itu aku punya dan pleaseee jangan cari lain!
xD

ros merah


ini memang tanda cinta berahi.
yang membuak-buak seperti pili paip yang pecah.
hahaha

okay teman-teman, itu saja bunga-bunga yang aku berminat nak beritahu.
hehehe..yang lain tu tak best sangat pun.
macam merapu je.by the way..aku pun tak sure nak percaya ke tak, tapi inilah yang selalu terjadi.

2 comments:

Unknown said...

http://pinqueacid.blogspot.com/

blog baru aku-follow la.
cik yanie

cIk cUmIe said...

okeh beb..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...